ObsadaBarry Otto, William Yang, Imogen Annesley, Deby Wightman, Leigh Biolos, Christopher Pate Opis filmuTrzecia część trylogii o wilkołakach, zapoczątkowanej filmem Joe Dantego z 1981 roku. Tym razem akcja rozgrywa się w Australii w czasie zimnej wojny. Amerykański antropolog, profesor Beckmayer, na polecenie samego prezydenta USA, przybywa na Antypody, by rozwikłać sprawę przypadków wilkołactwa, ujawniających się w różnych częściach świata – również w Australii. Tam poznaje przedstawicielkę rasy wilkołaczej, piękną dziewczynę o imieniu Jerboa, która przybyła do Sidney, uciekając przed przedstawicielami swego plemienia, a zwłaszcza przed wodzem grupy – demonicznym ojczymem, przy pełni księżyca zamieniającym się w potężną i okrutną bestię. Mora już wcześniej realizował poważne horrory o wilkołakach (znakomita Bestia we mnie, 1982), ale ktoś, kto spodziewałby się po Skowycie III realistycznego filmu grozy, w stylu klasycznych opowieści o wilkołakach, srogo się zawiedzie. Bo choć jest tu kilka prawdziwie mrożących krew w żyłach fragmentów, to tak naprawdę mamy do czynienia z campową komedią grozy, pełną przezabawnych dialogów i scen oraz z melodramatem o miłości człowieka i kobiety-wilkołaka. W małej, ale jakże ważnej rólce (żywego żeru dla nocnej bestii) pojawia się sama Nicole Kidman, u progu swojej filmowej kariery.
Piotr Kletowski Informacje o reżyserzePhilippe Mora Urodzony w 1949 roku w Paryżu, w rodzinie o tradycjach artystycznych (jego ojciec założył australijskie Muzeum Sztuki Nowoczesnej). Reżyser, scenarzysta i producent filmowy. Samouk. Po zrealizowaniu serii kontrowersyjnych kreacyjnych dokumentów (m.in. Swastyki – zmontowanej z domowych filmów Ewy Braun) oraz filmów edukacyjnych dla BBC, związał się na stałe z kinem australijskim, jako jeden z czołowych przedstawicieli nurtu Ozploitation (filmów gatunkowych realizowanych na antypodach, wykorzystujących formułę hollywoodzkiego kina gatunkowego). Okazjonalnie realizuje filmy w USA (psychologiczny film science fiction Wspólnota). Kino Mory przełamuje wszelkie konwencje, łączy różne stylistyki i niemal zawsze przesycone jest niepokornym, surrealistycznym humorem. Wybrana filmografia 1969 Trouble in Molopolis 1973 Swastyka 1976 Mad Dog Morgan 1982 The Beast Within 1989 Communion 1997 Snide and Prejudice 2009 The Gertrude Stein Mystery or Some Like It Art Stopka
|
Moje NH
Strona archiwalna 13. edycji (2013 rok)
Przejdź do strony aktualnej edycji festiwalu:
www.nowehoryzonty.pl Nawigator
Lipiec 2013
Szukaj
filmu / reżysera / koncertu
|